Dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami


MINISTERSTWO FUNDUSZY

I

POLITYKI REGIONALNEJ
Nazwa i adres podmiotu publicznego Teatr Polski we WrocławiuRaport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznegoPortal sprawozdawczy GUS portal.stat.gov.pl Urząd Statystyczny ul. St. Leszczyńskiego 48 20-068 Lublin
uuid Statystycznyul. St. Leszczyñskiego 48 20-068 Lublin
Numer identyfikacyjny REGON
00027891300000
Stan w dniu 01.01.2021 r.Termin przekazania: do 31.03.2021 r.

Obowiązek przekazania danych wynika z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2019 poz. 1696, z pé2n. zm.).

Dane kontaktowe

E-mail sekretariatu podmiotusekretariat@teatrpolski.wroc.pl
E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularzewa.urban@teatrpoIski.wroc.pl
Telefon kontaktowy713160701
Data2021-03-26
MiejscowośćWROCLAW
Lokalizacja siedziby podmiotu
WojewództwoWOJ. DOLNOSLgSKIE
PowiatPowiat m. Wroclaw
GminaWroclaw-Stare Miasto
Podmiot zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11 ust. 4. ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) do:
[ X ] 1) ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego
[ ] 2) wojewody
[ ] 3) nie dotyczy
W przypadku wskazania odpowiedzi „nie dotyczy” prosimy o podanie wyjaśnień:

Dział 1. Dostępność architektoniczna

Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługi interesantów:3
1. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne ?[ ] TAK
[ ] NIE
[ X ] W części budynków tak, w części nie
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części i nie” — prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne:2
2. Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania architektoniczne, środki techniczne lub posiada zainstalowane urządzenia, które umożliwiając dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych.[ ] TAK
[ ] NIE
[ X ] W części budynków tak, w części nie
W przypadku odpowiedzi „W części budynek tak, w części nie” — prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych:2
3. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informacją na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniejsposób wizualnydotykowy lub głosowy?[ ] TAK
[ X ] NIE
[  ] W części budynków tak, w części nie
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” — prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia informacja na tematrozktadu pomieszczeñ, co najmniej w sposéb wizualny i dotykowy lub głosowy:
4. Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku (tych budynków) osobie korzystającej psa asystującego?[ X ] TAK
[ ] NIE
[  ] W części budynków tak, w części nie
W przypadku wskazania odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” — prosimy o podanie liczby budynkéw, do ktérych podmiot zapewnia wstgp osobie korzystającej z psa asystującego:
5. Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków) osobom ze szczególnymi potrzebami mo2Iiwos“é ewakuacji lub uratowania w inny sposób?[ ] TAK
[ X ] NIE
[ ] W części budynków tak, w części nie
W przypadku odpowiedzi „W cz§s“ci budynkéw tak, w czps“ci nie” — prosimy o podanie liczby budynkow, w ktérych podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami mozIiwos“é ewakuacji lub uratowania w inny sposob:
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej. Proszę zamieście tu słowny opis dostępności architektonicznej, wykraczając poza informacje ujgte powy?ej — opis ten będzie stanowił część raportu, który są Państwo zobowiązani opublikować na swojej stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, a w przypadku braku strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej — na swojej stronie internetowejObiekt przy ul. G Zapolskiej 3 funkcjonuje w oparciu o wydany zgodą na użytkowanie wg stanu prawnego po przebudowie w roku 1996. Obecnie Teatr realizuje zadania pozwalające na poprawy dostępności w takim zakresie, jaki nie będzie narusza konstrukcji budynku, a ich realizacja będzie kompromisem w zakresie racjonalności wydatkowania środków w odniesieniu do planowanych inwestycji na lata 2022-2027 przy jednoczesnym eliminowaniu istotnych barier dostępności dla osób o szczególnych potrzebach. Rozwiązania architektoniczne, które wypiełnią ustawową dostępności do budynku dla osób o szczególnych potrzebach, będą realizowane na etapie planowanych inwestycji w latach 2021-2027. Zadania te zostały wpisane do Wieloletniej Prognozy Finansowej dla
Województwa Dolnośląskiego w tych latach. Pomieszczenia Sceny na Świebodzkim wynajmowane przez Teatr od P.K.P.S.A. i nie ma możliwości inwestowania bez zgody organów założycielskich i ingerować w rozwiązania architektoniczne bez zgody właściciela.

Dział 2. Dostępność cyfrowa

Dane w tym dziale odnoszq sit do zgodnos“ci z ustawq z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dost§pnos“ci cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotow publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848), zwanq UdC, w zwiqzku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy UzD.

1. Liczba prowadzonych stron internetowych iudostgpnianych aplikacji mobilnych, dia ktérych podmiot posiada deklaracji dostgpnosciLiczba stron:2
Liczba aplikacji:0
Strony internetowe aplikacje mobilne, dla których podmiot posiada deklaracji dostgpnosści
2. Liczba prowadzonych stron internetowych iudostgpnianych aplikacji mobilnych, dia ktérych podmiot nie posiada deklaracji dostgpnościLiczba stron:1
Liczba aplikacji:0
Prosimy o podanie informacji dotyczqcych stron, dla ktérych podmiot nie posiada deklaracji dost§pnos’ci:
Prosimy o podanie informacji dotyczqcych aplikacji, dla ktérych podmiot nie posiada deklaracji dost§pnos“ci:
Komentarze i uwagi dotyczqce dostgpnos“ci cyfrowej(proszg zamies“cié tu slowny opis dostgpnos“ci cyfrowej, wykraczajqcypozainformacjeujgtepowy?ejopistenbgdzie stanowié czgs“é raportu, ktâry sq PaAstwo zobowiqzani opublikowaé na swojej stronie podmiotowej Biuletynu InformacjiPublicznej,awprzypadkubrakustronypodmiotowejBiuletynuinformacjiPublicznejnaswojejstronieinternetowej)Teatr Polski we Wrocławiu będzie nadal dokładać wszelkich starań, aby w pełni dostosować swoje str. www do potrzeb osób o szczególnych potrzebach. Jesteśmy w trakcie dostosowywania do wymagań ustawy naszej strony www.bilety.teatrpolski.wroc.pl Prowadzimy aktualne rozmowy z dwiema firmami zewnętrznymi, które są Administratorami naszych stron www w celu ich korekty pod w/w kątem.

Dziat 3. Dostgpnos’é informacyjno-komunikacyjna

1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługi wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów środków wspierających komunikowanie się (proszę zaznaczyć jedną odpowiedzią każdego sposobu środka wymienionego w podpunktach a—h)
a. Kontakt telefoniczny[ x ] TAK
[ ] NIE
b. Kontakt korespondencyjny[ X ] TAK
[ ] NIE
c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych[ X ] TAK
[ ] NIE
d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikator internetowych[ ] TAK
[ X ] NIE
e. Przesyłanie faksów[ X ] TAK
[ ] NIE
f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online)[ ] TAK
[ X ] NIE
g. Pomoc tłumacza języka migowego — kontakt osobisty[ ] TAK
[ X ] NIE
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” — prosimy okres“lid w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby podmiot zapewnia kontakt osobisty z tłumaczeń języka migowego:[ ] od razu
[ ] w ciągu 1 dnia roboczego
[  ] w ciągu 2-3 dni roboczych
[ ] powyzej 3 dni roboczych
h. Kontakt z pomoc a tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty)[ X ] TAK
[ ] NIE
2. Czy podmiot posiada urządzenia tub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. pętle indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth.[ ] TAK
[ x ] NiE
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” — prosimy o podanie liczby posiadanych urzqdzeñ lub s“rodkéw technicznych do obsfugi oséb slaboslyszqcych:
Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych:(liczba ta powinna być zgodna z sumą stron internetowych wykazanych w Dziale 2)3
3. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informacji o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:(zaznaczyć jedną odpowiedzi dla każdego sposobu środka wymienionego w podpunktach a-c)
a. tekstu odczytywalnego maszynowo?[ ] TAK
[ X ] NIE
[ ] W części budynków tak, w części nie
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” — prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia informacji o zakresie swojej działalności w postaci tekstu odczytywanego maszynowo:
b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?[ ] TAK[ X ] NIE[ ] Na cz§s“ci stron tak, na czgs“ci nie
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” — prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia informacje o zakresie swojej działalności w postaci nagrania treści w polskim języku migowym:
c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?[ ]TAK[ X ] NIE[ ] Na czgs“ci stron tak, na czgs“ci nie
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” — prosimy o podanie liczby stron, na ktorych podmiot zapewnia informacje o zakresie swojej dziafaIności w postaci informacji w teks“cie łatwym do czytania:
4. Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym — tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r. — na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami możliwości komunikacji w formie określonej w tym wniosku?(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)[ j TAK [ X ] NIE
W przypadku odpowiedzi„TAK”— prosimy por/an/e poniżej dodatkowych informacji:
Liczba wnioskéw — ogétem:
Nazwy użytych form komunikacji określonych we wnioskach ze wskazaniem liczby użtych każdej z tych form:(wpisać słownie np. alfabet Breila – 1 raz, druk w alfabecie Braille’a – 3 razy)

Dziat 4. Informacja o dostgpie alternatywnym

Uwaga: poniższe pytania odnoszą się do okresu sprawozdawczego — tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r.

1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny > postaci wsparcia innej osoby?(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)[ X ] TAK[ ] NIE
W przypadku odpowiedzi„TAK”— prosimy por/an/e pon/ze/ dodatkowych /nf’ormac/7:
Liczba przypadkow zastosowania dost§pu alternatywnego w postaci wsparcia innej osoby:15
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostppu alternatywnegoWidzom z dysfunkcjami ruchu na wézkach, Obsluga Widowni podczas spektakli na poszczegolnych scenach, w ramach dostgpu alternatywnego „udzielifa wsparcia innej osoby” w postaci informacji o rozmieszczeniu toalet w obr§bie foyerteatru, bufetu teatralnego, szatni.
2. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniaf dostgp alternatywny postaci wsparcia technologicznego, w tym wykorzystaniem nowoczesnych technologii?(proszg zaznaczyé jednq odpowied?)[ X ] TAK[ ] NIE
W przypadku odpowiedzi„TAK”— pros/my por/an/e pon/ze/ dodatkowych /nf’ormac/7:
Liczba przypadkow zastosowania dost§pu alternatywnego w postaci wsparcia technologicznego:1
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostqpu alternatywnegoW okresie sprawozdawczym tj. od 20.09.2019r- 01.01.2021 Teatr Polski we Wrocławiu zrealizował spektakl „Francuska Niespodzianka” z tłumaczeniem na Polski Język Migowy na żywo z zastosowaniem audiodeskrypcji przy współpracy Fundacji Katarynka (urządzenia do audiodeskrypcji zostały wypożyczone z w/w Fundacji)
3. Czy w okresiesprawozdawczympodmiotzapewniafdostgp alternatywnyw postaci zmian organizacji funkcjonowaniapodmiotu†(proszg zaznaczyé jednq odpowied?)[ ] TAK
[ x ] Nie
W przypadku odpowiedzi„TAK”— prosimy a podanie poniñej dodatkowych informacji:
Liczba przypadkow zastosowania dostqpu alternatywnego w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu:
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostppu alternatywnego
4. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej?(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)[ ] TAK
[ x ] Nie
W przypadku odpowiedzi„TAK”— prosimy a podanie poniżej dodatkowych informacji:
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w sposób inny niż wymienione wyżej:
Na czym polegało zapewnienie dostępu alternatywnego w sposób inny niż wymienione wyżej:
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego

Załączniki

  • pdf Raport
    Wielkość pliku: 1 MB Pobrania: 134