Finanse Teatru

Teatr Polski we Wrocławiu prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w ustawie o rachunkowości oraz o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.

Podstawą gospodarki finansowej Teatru jest plan finansowy ustalony przez Dyrektora z zachowaniem wysokości dotacji przyznanej przez Marszałka Województwa Dolnośląskiego i Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

Plan finansowy sporządzany jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869, z późn. zm.).

Działalność Teatru jest finansowana w szczególności z:

  1. dotacji podmiotowych z budżetu Województwa oraz Ministra, zgodnie z zapisami Umowy;
  2. dotacji celowych na realizację inwestycji;
  3. dotacji celowych na realizację zadań statutowych i programów;
  4. wpływów ze sprzedaży składników majątku ruchomego;
  5. wpływów z najmu i dzierżawy składników majątkowych;
  6. środków otrzymanych od osób fizycznych i prawnych oraz z innych zewnętrznych źródeł;
  7. wpływów z prowadzonej przez Teatr działalności odpłatnej.

Dyrektor jest zobowiązany do poszukiwania zewnętrznych źródeł finansowania, o których mowa w ust. 3 pkt 8 Statutu Teatru Polskiego we Wrocławiu.

Teatr gospodaruje samodzielnie przydzielonym i nabytym mieniem oraz prowadzi samodzielną gospodarkę finansową w ramach posiadanych środków, kierując się zasadą efektywności ich wykorzystania.