W Teatrze Polskim we Wrocławiu prowadzone są następujące ewidencje i archiwa:
- Archiwum zakładowe
- Archiwum Artystyczne
- Rejestr zarządzeń i pism okólnych
- Rejestr umów zawieranych przez Teatr
- Rejestr skarg i wniosków
- Rejestr korespondencji przychodzącej i wychodzącej
- Rejestr regulacji wewnętrznych
- Rejestr kontroli zewnętrznych
- Rejestr upoważnień i pełnomocnictw
- Rejestr delegacji krajowych i zagranicznych
- Rejestr upoważnień do przetwarzania danych
- Rejestr realizacji praw podmiotów danych
- Rejestr naruszeń danych osobowych
Materiały zgromadzone w Archiwum Artystycznym Teatru Polskiego we Wrocławiu udostępniane są na uzasadniony, pisemny wniosek zainteresowanego, po uprzedniej weryfikacji przez pracowników działu literackiego wszelkich praw Teatru do posiadanych zasobów pod kątem możliwości i zasad ich upowszechnienia. Warunkiem udostępnienia zasobów do wykorzystania osobie zainteresowanej, jest zgoda z-cy dyrektora ds. artystycznych.
Informacje publiczne, udostępniane są na wniosek zainteresowanego,zgodnie z obowiązującymi przepisami Ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 2176 z późn. zm), z zastrzeżeniem art.29a ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 194 z późn. zm).
W celu uzyskania informacji publicznej należy złożyć stosowny wniosek, zgodnie z informacjami zawartymi w zakładce „Udostępnianie informacji publicznej”, w którym należy sprecyzować żądanie, postać w jakiej informacja ma być udostępniona i sposób jej udostępnienia, adres na jaki informacja ma być przesłana, dane kontaktowe.