Załatwianie spraw w Teatrze

ZAŁATWIANIE SPRAW 

  1. Sprawę można załatwić:
    – ustnie (osobiście lub telefonicznie) zgłoszoną przez interesanta
    – pisemnie (poprzez osobiste złożenie pisma w sekretariacie Teatru, za pomocą poczty elektronicznej na adres sekretariat@teatrpolski.wroc.pl, lub za pomocą poczty tradycyjnej).

    W każdym wypadku należy stosować formę załatwienia najbardziej celową i najprostszą.

    Sekretariat Teatru jest czynny pn-pt w godzinach 7-15.
  2. W przypadku ustnego załatwienia sprawy, jeżeli zachodzi potrzeba, sporządza się notatkę służbową, podając datę i sposób załatwienia oraz nazwisko strony zainteresowanej. Notatkę podpisuje czytelnie prowadzący sprawę i archiwizuje sekretariat.
  3. Jeżeli wpływające pismo dotyczy jednej sprawy, Dyrektor lub jego Z-cy (w zależności od tematyki pisma, zgodnie z kompetencjami), kierują je do odpowiedniej komórki organizacyjnej Teatru, która jest odpowiedzialna za przygotowanie odpowiedzi, wyznaczając termin przygotowania dokumentu zwrotnego. Oryginał otrzymanego pisma wraz z odpowiedzią, przekazuje się do archiwizacji we właściwej k/o.
  4. Jeżeli wpływające pismo dotyczy dwóch lub więcej spraw należących do zakresu działania różnych komórek organizacyjnych, Dyrektor lub jego Z-cy (w zależności od tematyki pisma, zgodnie z kompetencjami), kierują je do właściwych komórek organizacyjnych Teatru, wyznaczając termin oraz Pracownika odpowiedzialnego za przygotowanie ostatecznego projektu dokumentu. Następnie sekretariat osobiście bądź poprzez pocztę e-mail przekazuje kopię pisma do wskazanych osób z informacją, kto odpowiada za finalny dokument. Oryginał otrzymanego pisma wraz z odpowiedzią, przekazuje się do archiwizacji do k/o, której sprawa dotyczyła w przeważającej części..
  5. Wszystkie sprawy powinny być załatwiane terminowo. Jeżeli załatwienie sprawy w określonym terminie nie jest możliwe, to Pracownik odpowiedzialny za przygotowanie odpowiedzi zwrotnej powinien – na drodze bezpośredniego porozumienia, podając powód uniemożliwiający załatwienie sprawy w określonym czasie, uzyskać zgodę Dyrekcji na przesunięcie terminu. 
  6. Przy załatwianiu spraw pisemnych, Pracownicy kierują się następującymi zasadami: otrzymane pismo zostaje wprowadzone na dziennik pism przychodzących, odpowiedź do interesanta  zostaje wpisana w rejestr pism wychodzących Teatru;

  • jeżeli odpowiedź zostanie przygotowana do podpisu Dyrekcji, należy podać datę i znak pisma przychodzącego, którego odpowiedź dotyczy, zgodnie z obowiązującą w Teatrze Instrukcją Kancelaryjną,
  • jeżeli odpowiedź jest zamieszczana w treści wiadomości e-mail nie nadaje się znaku sprawy;
  • pismo powinno zostać zwięźle napisane, załatwiać sprawę wyczerpująco;
  • adresata należy umieścić w nagłówku;
  • jeśli pismo przeznaczone jest dla większej liczby odbiorców, to w nagłówku zamiast adresata umieszcza się zwrot „ wg rozdzielnika” podając wszystkich odbiorców pod tekstem pisma z lewej strony;
  • sposób przekazania odpowiedzi jest zgodny z oczekiwaniem interesanta (bezpośrednio, za pomocą poczty tradycyjnej lub mailowo);